Portal Uwodzicieli
Witryna poświęcona relacjom damsko męskim oraz budowaniu międzyludzkich więzi emocjonalnych.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit END.

Każdy jest samolubem ,ale tylko wybrani o tym wiedzą :D

Witajcie
Ten blog będzie o tym jak interpretować to co widzicie. Przedstawię zatem krótką historyjkę opisującą interpretację tego co widzą, dwóch różnych osób

Asia wstała z łóżka odpierdoliła się na bóstwo i wyszła z domu. Wiedziała ,że będzie adorowana w szkole do której uwielbiała chodzić. Idąc do szkoły napotkała leżącego bezdomnego "jaki on jest brudny i brzydki". (Porównała się do niego by jeszcze bardziej ulepszyć jej pewność siebie). Gdy wchodziła do szkoły widziała wiele spojrzeń w jej stronę (jej ego jeszcze bardziej się zwiększyło). Czuła się jak gwiazda a na ludzi patrzyła z uśmiechem (tak napawdę myśląc cały czas o sobie i swojej urodzie).

Kamil obudził się z bólem brzucha spowodowanym myślą o szkole. Nienawidził on tam chodzić ,gdyż wszyscy uważali go za pośmiewisko. Ubrał się więc tak by najmniej się wyróżniać (bo wtedy będzie zwracał najmniejszą uwagę) i "może nie będą się zbytnio czepiać". Idąc drogą Kamil spostrzegł leżącego bezdomnego, wyjął 2 zł i rzucił mu do ,pomyślał wtedy "Mogę wylądować tu gdzie ty ,więc będę cię szanował". Wchodząc do szkoły zobaczył piękną Asię ,która uśmiechała się w jego stronę on poczuł się lepiej (myślał że ten uśmiech naprawdę jest skierowany do niego i oznacza jej uczucie).

W przedstawieniu obu postaci chciałem pokazać jak interpretacje tego co widzimy różnią się. Jednak można dojść do wniosku ,że każdy interpretuje do siebie. Wszędzie gdzie nie spojrzeć widzimy siebie w jakiejś sytuacji. Jeśli laska patrzy na nas uśmiechając się nie znaczy to na pewno ,że się jej podobamy ale znaczy ,że poprzez uśmiech chce coś osiągnąć dla siebie być może chodzi o to żebyś to ty na nią patrzył a ona wtedy odegra zimną sukę i nie spojrzy w twoją stronę, bo to wtedy będzie dla niej przyjemność i dowartościowanie się. Fakt jakim jest dowolność interpretacyjna, można dobrze wykorzystać. Jeśli będziesz zawsze pozytywnie rozpatrzał różne sytuacje to twoja pewność siebie wzrośnie.

Nie istnieje bezinteresowność w przypadku człowieka. Każdy dąży do tego by osiągnąć jakąś korzyść dla siebie często pod pozorem dobroczynności.
Mnich porzuci seks i pieniądze w zamian za oświecenie i życie po śmierci. Maciek porzuci mięso w zamian za szacunek jakim obdarzą go wegetarianie gdy przestanie je jeść. Ania porzuci ciastka ,gdy zobaczy jak dobra figura i komplementy otoczenia wpłyną na jej atrakcyjność.
Każdy bez wyjątku kieruje się jakąś chęcią ,lub ucieka od niechęci od czegoś. W ten sposób bardzo łatwo można zobaczyć i przejrzeć psychikę ludzi.

Wielcy tego świata wiedzieli ,że ich własna solidna opinia na swój własny temat pochłonie niestabilne opinie oceniających. Jesteś w stanie przejrzeć grę każdego człowieka jeśli tylko będziesz znał jego motywację Laughing out loud

Pewnie trudno było dotrwać do końca tym bardziej ,że piszę nieharmonijnie. Liczę na opinię i spostrzeżenia dzięki.
Pozdrawiam

Odpowiedzi

"BZDURA!!!!" Widzisz jeśli

"BZDURA!!!!" Widzisz jeśli nie podasz argumentów i nie uzasadnisz opinii o twoim komentarzu będę myślał podobnie jak ty o moim wpisie Smile

Portret użytkownika panxyz

A ja się zgadzam, już jakiś

A ja się zgadzam, już jakiś czas temu o tym myślałem.
Ryzykowałem nawet tezę, że nie istnieje coś takiego jak altruizm ale to może przesada. W każdym razie możesz komuś dać coś lub pomóc mu i nie oczekiwać od niego odwzajemnienia tego czynu. Jednak już coś wziąłeś z tej transakcji- spełnienie/ dobre samopoczucie. Ewentualnie motywacja zadziałała w druga stronę i dałeś temu żebrakowi piątala, bo czułbyś się źle, gdybyś mu go nie dał- a więc uniknąłeś wyrzutów sumienia.
Zawsze chodzi o Ciebie, gdy sobie to uświadamiamy, niektóre czyny ludzkie stają się dla nas jasne.

I nie widzę w tym nic złego.

Swoją drogą, dostrzegam coraz więcej ludzi czytających Grzesiaka i podobne, pewnie jakieś OSHO czy coś w ten deseń, co ? Wink

"Jesteś w stanie przejrzeć

"Jesteś w stanie przejrzeć grę każdego człowieka jeśli tylko będziesz znał jego motywację "

Każdy człowiek gra?

Portret użytkownika Black Hawk

Tak , ale nie w ,,Call of

Tak , ale nie w ,,Call of Duty,, (wiesz o co chodzi)

panxyz - Tak czytałem

panxyz
- Tak czytałem Ego-rcyzmy i alpha human również kilka innych ciekawych książek.
Prohmeteus
- Tak ja nazywam ty gra inni mogą to nazywać maska. Chodzi o znalezienie prawdziwego powodu ,który kierunkuje działania ludzie.

Odróżnić należy maski i role

Odróżnić należy maski i role społeczne.

Portret użytkownika Stary Cap

Podstawowy błąd w rozumowaniu

Podstawowy błąd w rozumowaniu ludzi na tej stronie,jaki często widzę to założenie,że życie jest proste.
Tymczasem,życie jest tak złożone i skomplikowane,że przekracza to percepcję istoty ludzkiej.
Wiele zachowań człowieka,jak np:poświęcenie własnego życia dla ratowania innych,trudno jest uzasadnić jakimiś egoistycznymi pobudkami.
Tak samo kiedy kocham kobietę,to oczywiście pragnę jej dla siebie,ale też wiele jestem w stanie dla niej poświęcić.

Portret użytkownika panxyz

A teraz pytanie, czysto

A teraz pytanie, czysto filozoficzne, czy czasem to o czym mówisz cyt: "poświęcenie własnego życia dla ratowania innych" lub przykład z kobietą i poświęceniem to nie jest druga motywacja o jakiej wspomniałem, czyli robisz to, bo byś żałował/ chujowo się czuł gdybyś tego nie zrobił ?
Tudzież wskakujesz w ogień, bo byłeś jedyną osobą tam i pewnie byłbyś publicznie szykanowany przez nie podjęcie działania.

Portret użytkownika Trancer

Altruizm to nic innego, jak

Altruizm to nic innego, jak manifestacja osobistego, wewnętrznego szczęścia.

Czuję się dobrze sam ze sobą, jestem spokojny, nie boje się samotności i ja zaakceptowałem itp.

To samo się przekłada na nasze uczynki.

Tak więc altruizm i bezinteresowność istnieje, a to szukanie jakiegoś interesu o jakim pisze autor wiąże się zwykle z motywacją do bycia "mesjaszem, który zmieni świat".

Żeby rozjaśnić zawiłe (z pozoru) zdanie, posłużę się przykładem polityki/polityków (podział na prawicę lub lewicę jest tu nieistotny)

Dlaczego zwykle nie wierzymy im w to, że nie zbawią narodu, nie zlikwidują biedy itp ???

Bo chcą zgrywać mesjaszy i mają w tym interes (czyli bycie u władzy + profity).

Dlatego zawsze idealne programy wyborcze zostają tylko na papierku.

Prawdziwy altruizm wypływa z osobistego szczęścia.
Pomagam innym, bo chcę tego i daje mi przyjemność (no i mam wyjebane na wynik).

I to się sprawdza nawet tutaj ( w mej ocenie)...

Starzy wyjadacze nie wrzucają blogów po to, aby zbawiać ludzkość i wszystkich nowych, co tu trafią, lecz po to, że fakt wrzucenia tego tutaj jest wyrazem ich osobistego szczęścia Smile

Dzielą się wiedzą i doświadczeniem, ponieważ kiedy to robią, czują się zadowoleni Wink
A co z tym zrobicie, to już wasza sprawa...

Może i nie każdy się z tym zgodzi....

Ale ja np. wrzucając "Fallen Trancera" na ogólne forum nie robiłem tego z chęcią zbawienia wszystkich co przeczytają, albo żeby pokazać każdemu, że "wy to pizdy jesteście", bo marudzicie a nie przeszliście nawet części tego co ja.

Zrobiłem to, ponieważ wiedziałem, że jak to zrobię, poczuje się lepiej, poczuje się szczęśliwszy, że nie trzymam tego w sobie i traktuje to tak samo jak np. wspomnienie wigilijnej kolacji sprzed 3 lat Wink

Jak to robiłem to też miałem dobry humor, więc w sumie czemu miałem tego nie wrzucić ? Tongue

Wiem, że dla niektórych to co piszę będzie abstrakcją, ale ja to mam gdzieś.

Kto chce, to skorzysta... a kto nie chce (lub uzna to za bajkę) to jego sprawa Wink

Portret użytkownika panxyz

Ale co do przypadku z tymi

Ale co do przypadku z tymi blogami to jest ta wymiana, o której pisałem wyżej. Userzy wrzucają blogi, bo wtedy czują się zadowoleni (a może i chcą być podziwiani), a widzisz ? Jednak coś im to daje.

Portret użytkownika Trancer

Aż tak mocno bym nie

Aż tak mocno bym nie rozciągał pojęcia prywatnego interesu.

Bo wtedy można trochę powariować.

Idąc tym tokiem rozumowania piję wodę, bo mam interes w tym, żeby utrzymać się przy życiu.

Niby się zgadza z tym co piszesz, ale chyba przyznasz że to absurdalnie wygląda Wink

Tak więc nie ma sensu tego tak postrzegać.

Portret użytkownika Rafał89

'Prawdziwy altruizm wypływa z

'Prawdziwy altruizm wypływa z osobistego szczęścia.
Pomagam innym, bo chcę tego i daje mi przyjemność (no i mam wyjebane na wynik)'

A teraz proszę ja Ciebie. To nie jest altruizm. Dlaczego? Sam to napisałeś. Bo daje Ci to PRZYJEMNOŚĆ. Robisz to dla własnej przyjemności, własnego zadowolenia. Tak poza tym jak możesz mieć 'wyjebane na wynik'? Jak już coś robisz dla siebie (w końcu tego CHCESZ) to odpierdalasz manianę? Nie tędy droga. To jest ogólnie tak pokrętny temat, że ciężko ogarnąć Smile

"Tymczasem,życie jest tak

"Tymczasem,życie jest tak złożone i skomplikowane,że przekracza to percepcję istoty ludzkiej." Jeśli tak mylisz to tak jest i nie zamierzam się z tym sprzeczać.

"poświęcenie własnego życia dla ratowania innych". No dobra ktoś oddaje życie za inną osobę. Rozpatrzmy ten przypadek.
Co traci;
- Życie na ziemi i ewentualne przyjemności życiowe.
- Nie spotka już osób które kocha (no chyba że wszyscy spotkamy się w niebie).

Co zyskuje;
- Szczęście i spełnienie że oddał życie za kochaną osobę

I tu najważniejsze od czego ucieka;
- Jeśli nie odda za nią życia będzie się źle z tym czuł do końca swoich dni.
- Jeśli jest religijny ,bóg potępi go jeśli nie będzie dobrym człowiekiem.

Nigdy nikt nie poświęci się nie mając perspektywy jakiegokolwiek zysku. Jeśli kochasz kobietę to jesteś w stanie dużo poświęcić właśnie dlatego ,że utrzymanie miłości będzie wymagać poświęcenia. Pozdrawiam

"Nigdy nikt nie poświęci się

"Nigdy nikt nie poświęci się nie mając perspektywy jakiegokolwiek zysku."

W teoriach naukowych (np. fizyka) jest tak, że jeżeli znajdziesz jeden przypadek, dla którego teoria nie działa, to jest ona błędna.

Nie szukam zysku pomagając młodszej siostrze. Boom.

A może zyskiem jest to, że młodsza siostra będzie miała dobre samopoczucie? Tak, jest to zysk, jest to profit, jest to taki rezultat, jakiego oczekuję. I co z tego ? Coś w tym złego? Czy to jest jakaś TAJEMNICA, że po to coś robię?

Co ma dać takie rozumienie? Bo dla mnie to jest typowe "odkrycie Ameryki" Smile

- Widzisz...pracuję jako wolontariuszka...
- (HA! Przejrzałem ją, tak naprawdę pracuje, bo chce podbić swoje ego tym, że inni dzięki niej czują się dobrze! MU-AH-AH-A czytam mózgi )

Paranoja.

Nigdy nie twierdziłem ,że to

Nigdy nie twierdziłem ,że to coś złego. Laughing out loud Chciałem tylko aby ci którzy myślą ,że robią coś bezinteresownie nie szczycili się tym bo mają z tego korzyści.

Co ci ma to dać ?
Zależy co weźmiesz z tej informacji. Ja na przykład odkryłem ,że nic nie jest bez przyczyny i właściwie każde posunięcie ludzi naokoło ma jakiś uzasadniony w ich psychice motywator.
Na pewno znajdziesz w tym coś dla siebie. Nie ma co bić piany Smile Nie wiem dlaczego próbujesz za wszelką cenę udowodnić mi swoją rację. Wyluzuj się
Pozdrawiam

Ale przecież jak ktoś coś

Ale przecież jak ktoś coś robi bezinteresownie to się chyba tym nie szczyci prawda? :)Myslałem zawsze, ze o to chodzi, ze sie robi i joł, koniec.

Portret użytkownika Black Hawk

Większość ludzi na świecie

Większość ludzi na świecie kieruje się wyłącznie dobrem własnym ale są w życiu naprawdę ważne sprawy o które trzeba walczyć. Mam tu na myśli rodzinę , czasami jest tak że ojciec lub matka oddaje życie za dobro swoich dzieci i nie jest to ani altruizm ani dobre czy złe, po prostu w takich sytuacjach nie ma wątpliwości i twierdzenie typu;

''Nie istnieje bezinteresowność w przypadku człowieka. Każdy dąży do tego by osiągnąć jakąś korzyść dla siebie często pod pozorem dobroczynności.''

Jest głupotą.

Wiem ,że to drażliwy temat i

Wiem ,że to drażliwy temat i pewnie wielu ludzi denerwuje się na samą myśl o tym ,że tak naprawdę każdy chce tylko dla siebie.
Wiesz to ,że matka odda życie za dziecko wynika z tego ,że
- Uważa ,że dziecko będzie jej wdzięczne do końca swych dni.
- Boi się opinii innych "że jest złą matką" i nie żyć w złej reputacji.
- Mówi sobie "ja już swoje przeżyłam teraz czas na moje dziecko"

Tak naprawdę to dziecko nie jest uważane za człowieka niezależnego ,ale za część matki ,która sądzi że dopóki jej dziecko żyje dopóty jej dusza zachowa się przy nim.

Moderatorzy! Dajcie mu

Moderatorzy! Dajcie mu podpis: o skomplikowanych procesach myślowych Smile [żart]

Chłopie, jesteś za kogoś odpowiedzialny oprócz siebie?

{"Wiesz to ,że matka odda życie za dziecko wynika z tego ,że
- Uważa ,że dziecko będzie jej wdzięczne do końca swych dni.
- Boi się opinii innych "że jest złą matką" i nie żyć w złej reputacji.
- Mówi sobie "ja już swoje przeżyłam teraz czas na moje dziecko"}

Idź i przeczytaj rodzicom, ciekawe co oni na to Smile

Nie jestem i nie chce być

Nie jestem i nie chce być odpowiedzialnym za kogo innego niż ja sam. Smile Chętnie bym im to przeczytał ,ale już tłumaczyłem to mojej mamie i w żarliwej dyskusji zgodziła się z tym co cały czas staram się spokojnie wytłumaczyć.

A widzisz, a ja sądzę, że

A widzisz, a ja sądzę, że wtedy poznajemy lwią część siebie, jak stajemy się/jesteśmy za kogoś odpowiedzialni.

Podyskutowali my, dalej nie ma co. Pozdro Smile

Portret użytkownika panxyz

Panie i Panowie, mam

Panie i Panowie, mam wrażenie, że niektórzy biorą to trochę (choć teraz wyolbrzymiam, bo prowadzimy tu normalną dyskusję) jak atak na nich, a często taka jest prawda i myślę, że nie oceniamy tutaj tego, tylko wskazujemy na coś, dzięki czemu przemyślenie tego może dać nam nowy pogląd na niektóre sprawy.

To trochę tak jak powiedzieć kowalskiemu, który zgrywa alpha, że i tak jego działanie opiera się na lęku (bo gdyby tak nie było, byłby psychopatą), a on odpowiadał "ale ja się niczego nei boję".

Portret użytkownika Jaskier

Świadomosc skomplikowania

Świadomosc skomplikowania ludzkiej natury nie jest dobre, ani zle, przydaje sie w kreowaniu bohaterow w literaturze, ale w zyciu? To rzecz zbedna, przy wodzie jeszcze ujdzie, ale tak na trzezwo to mozna niezle sfiksowac. Czasami lepiej takich tamatow nie podejmowac. Mam pytanie, czemu ma sluzyc ten blog? W koncu podrywaj.org zaklada praktyczny cel blogow, chyba, ze tak bardzo cenisz "sztuke dla sztuki" Wink

Wiesz jaskier nie napisałem

Wiesz jaskier nie napisałem bloga po to ,by mówił jak żyć. Każdy i tak ,albo będzie z niego czerpał albo go odrzuci. Mi na przykład wiedza ta przydaje się w życiu ,bo wiem że tam gdzie wszyscy mówią na kogoś "bohater". Wiem każdy z nich jest jemu równy bo każdy w swojej aktualnej sytuacji zawsze wybiera dla siebie najlepiej. Smile

Portret użytkownika Rafał89

Hehe, a teraz zapraszam

Hehe, a teraz zapraszam wszystkich do przeczytania książki:

Przebudzenie, autor: Anthony De Mello Smile Ledwo zacząłem, a już reza tak beret, że nie idzie tego opisać. Oczywiście nie piszę tego ot tak, tam też jest temat na temat tego o czym tutaj dyskutujemy Smile
Miłego prania mózgu życzę

Pozdro

Portret użytkownika Ulrich II

Tia Krew oddają bo dostaną

Tia
Krew oddają bo dostaną czekoladę
Kobieta rodzi dziecko dla becikowego
Nerke oddajesz choremu dla kilku dni wolnego od pracy

To jeszcze nie jest twój moment papuś Wink

Portret użytkownika Sangatsu

podoba mi się

podoba mi się blog...szczególnie Twój dobry wniosek ze nie istnieje bezinteresowność...to prawda...Smile

Portret użytkownika Black Hawk

matka odda życie za dziecko

matka odda życie za dziecko wynika z tego ,że
- Uważa ,że dziecko będzie jej wdzięczne do końca swych dni.
- Boi się opinii innych "że jest złą matką" i nie żyć w złej reputacji.
- Mówi sobie "ja już swoje przeżyłam teraz czas na moje dziecko"

Papusiek@ Widzę że przechodzisz bunt nastolatka. Tych bredni nie ma co ciągnąć dalej. Praktycznie wystrzegam się ludzi twojego pokroju.

pozdrowił.Nara

"Nie istnieje

"Nie istnieje bezinteresowność w przypadku człowieka"

Podpisuję się pod tym, ale też nie wykluczam, że może jestem w błędzie...

W sumie nikt nie dał tu dowodu na istnienie bezinteresowności

Chłopaki nie jestem żadnym

Chłopaki nie jestem żadnym buntownikiem ,napisałem blog o czymś co dla mnie jest oczywiste. Nie będę walczył żeby podtrzymać tę teorię bo i tak zawsze wybieram tą najlepszą dla mnie. Jeśli ktoś przedstawi prawdziwe i trafiające do mnie dowody to sam porzucę tę teorię Laughing out loud